ד"ר איריס שביט - השתלמויות והנחיות מורים באבחון דידקטי
חוות דעת ד"ר איריס שביט

השתלמות מורים אצל ד"ר איריס שביט – חוות דעת תאיר

חשוב לי לפתוח ולומר כי למדתי המון מההשתלמות של דר איריס שביט שדמה. העשרתי את עצמי מאוד. ההשתלמות הייתה חשובה וסייעה לי בכיתה אותה אני מחנכת ותסייע לי גם בעתיד. נהניתי מאוד להגיע לכל המפגשים הפרונטליים וללמוד שיטות חדשות, אשר סייעו לי בהוראה בכיתה. גם משימות הפתיחה המאתגרות את החשיבה בתחילת כל מפגש סייעו לי להיפתח ולהקשיב לקראת המפגש.

באופן אישי, ההשתלמות אצל ד"ר איריס שביט, תרמה לי בכמה אופנים ולהלן התובנות שלי מההשתלמות והיישום שלהן בשטח: רוב האסטרטגיות שנלמדו נקשרו לשיעורי קריאה ועברית אותן אני מלמדת בכיתה א'. לא בכל אסטרטגיה יכולתי להשתמש עם הילדים הקטנים אבל השתדלתי ליישם ברובן.

האסטרטגיות שנלמדו אצל דוקטור איריס שביט, עזרו לי באופן כיתתי בכלל ובפרט עם התלמידים המתקשים. בחלק מן האסטרטגיות השתמשתי בעבר אך לא ידעתי ליישמן והמאמרים הנלווים סייעו לי בזאת כגון: מילים מילים, מילון כיס, פיתוח הרגלי דיבור ועוד. בנוסף, המדרג לפיתוח חשיבה סייע לי מאוד ואני יודעת שאשתמש בו יותר כאשר בשנה הבאה אחנך את כיתה ב' ולא נעסוק רק ברכישת הקריאה.

במפגש בו פיתחנו את החשיבה על שורשים ומשפחות מילים למדתי כיצד ליישם זאת בהוראה לפי כמה שלבים וכיצד ניתן להגיע אל הילדים המתקשים עם התאמה מסוימת. המדרג מובנה וממקד בדברים החשובים שחובה שנתמקד בהם בשיעורים על מנת שהלמידה בכיתה תהיה משמעותית עבור הילדים.

לעולם לא לימדתי ע"פ מדרג זה ואין ספק שהמדרג עזר לי להבין כמה חשוב שתהיה מן עלייה בשלבי החשיבה של התלמיד על מנת להבין מושגים מסוימים. המאמר על מטה קוגניציה חידד לי מאוד כמה חשוב להתייחס לכל סגנונות הלמידה השונים בכיתתי, בדיוק כפי שלי יש סגנון למידה משלי.

אני משתדלת מאוד בכל השיעורים להתייחס לסגנונות הלמידה השונים על מנת שכולם יוכלו להפיק תועלת מן השיעור, אבל בטוחה כי אני יכולה לעשות זאת באופן יותר מוצלח. את הרפלקציה עליי ליישם יותר בשיעוריי ולאו דווקא בסוף היום כסיכום עליו אני מקפידה. חשוב לסכם את השיעורים הנלמדים על מנת לאפשר לילד לבטא במילותיו מה הוא רכש מן השיעור הנ"ל. כך גם שאר הילדים יוכלו ללמוד מחבריהם על הנלמד באותו שיעור.

עדכונים נוספים

דילוג לתוכן